خطای 03 در دستگاه های کارتخوان چیست و چطور رفع می شود ؟

در هر دستگاه الکترونیکی، اشکالات فنی اجتناب‌ناپذیرند و دستگاه‌های کارتخوان نیز مستثنا نیستند. یکی از معمول‌ترین خطاها، خطای 03 در کارتخوان است که به تراکنش ناموفق و ناکارآمد پذیرنده اشاره دارد. در صورت مواجهه با این خطا، اصلی‌ترین دلیل آن، تکمیل نشدن پرونده مالیاتی صاحب دستگاه پوز است. برای رفع این مشکل، لازم است 4 مرحله پرونده مالیاتی را به‌درستی تکمیل کنید و دستگاه را به پرونده الحاق نمایید.

به طور کلی، خطای 03 همیشگی نیست ولی در صورت عدم رفع به موقع، می‌تواند به قطع کامل از شبکه وصل شده و دستگاه را از دست دهید. این مسئله تا زمانی که پرونده مالیاتی کامل نشود، ادامه دارد.

چگونه خطای 03 را رفع و حل کنیم؟

برای رفع خطای “پذیرنده کارت نامعتبر است” در اصل باید فقط یک کار را انجام دهید؛ ثبت نام مالیاتی خود را به صورت تمام و کمال انجام دهید. و دستگاه پوز خود را به سامانه مالیاتی متصل گردانید. برای این کار 3 روش دارید:
1. اگر خودتان می توانید و مهارت کافی برای انجام این کار را دارید، به سایت اداره امور مالیاتی کشور (my.tax.gov.ir) مراجعه کرده و خود را ثبت نام کنید.
2. اگر خودتان به تنهایی نمی توانید ثبت نام کنید، به یک کافی نت یا دفتر پیشخوان دولتی رفته تا آنها کار ثبت نام و تکمیل پرونده شما را بطور کامل انجام دهند که این کار شاید اندکی زمانبر باشد.
3. راه سوم و آسان ترین راه، تماس و اطلاع رسانی به شرکتی می باشد که کارتخوان را به شما فروخته اند؛ اگر شما دستگاه پوز خود را از شرکت آریا 24 خریده اید،کافیست با پشتیبانی ما در تماس باشیدد تا در عرض یک روز مشکل شما حل گردد.

مجموعه آریا 24 به عنوان یکی از برترین شرکت های فروش دستگاه کارتخوان به صورت تخصصی و حرفه ای خدمات پشتیبانی از محصولات خود را نیز ارائه می نماید . اگر قصد دارید بهترین تجربه از خرید کارتخوان را داشته باشید با ما در تماس باشید .

مقاله های مفید :

آیا امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان وجود دارد؟

مدارک لازم برای دریافت کارتخوان سیار و ثابت

خرید کارتخوان سیار دست دوم: راهنمای جامع

انتقال مالکیت کارتخوان: راهنمایی جامع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *